Hem » Nyheter/Rykten, UFC

BJ Penn vs GSP III – till vilket pris som helst

22 december 2009 kl.15:35 av Kemal Coskun | 32 kommentarer

BJ Penns långvariga tränare Rudy Valentino berättar för Josh Gross att hans elev kommer att försvara sin titel ytterligare två gånger under 2010 för att sedan ta sig an Georges St. Pierre för tredje gången.

De tidigare två förlusterna mot kanadensaren har inte påverkat B.J allt för mycket enligt Valentino. Allt BJ vill göra är att spöa upp Georges vare sig de gäller om bältet eller inte. Anledningen till detta är enligt Valentino att BJ ansett att de tidigare förlusterna varit orättvisa då GSP använt droger och vaselin på otillåtna ställen.

Jag hade då inte klagat på att få se dessa två herrar äntra oktagonen och möta varandra för tredje gången. Efter den senaste förlusten mot GSP har Penn och hans läger skärpt till sig rejält och tagit träningen till nya höjder. Bröderna Marinovich har sannerligen sett till att vi fått se den bästa BJ någonsin. Trots att GSP var överlägsen i den senaste matchen så tror jag verkligen att BJ kan vinna den tredje matchen. Han kallas inte för ”the prodigy” utan anledning.

32 kommentarer »

  • Blejs skrev:
    22 december 2009 kl. 15:56

    Driver du med mig? Först och främst om det ska bli en tredje match, så ska Bj Penn jobba sig upp i den viktklass. Som Andersson Silva gör nu i LHW.

    BJ Penn förtjänade inte ens andra fighten mot GSP, samt absolut inte en tredje match på ett bra tag. GSP ska ej behöva gå ner en nivå i motstånd bara för att BJ vill ha en tredje fight.

    För ja, jag tror att Thiago Alves, Fitch, Koshcheck, mfl skulle vinna/göra en bra fight mot Penn.

  • JuggaBugga skrev:
    22 december 2009 kl. 16:15

    Sjukt vad patetisk BJ är.

  • yonsson skrev:
    22 december 2009 kl. 16:48

    Storleksskillnaden som man ser på bilden kommer troligtvis tyvärr att göra att GSP vinner även nästa match.

  • evolute skrev:
    22 december 2009 kl. 17:18

    Om BJ slår två andra contenders i 170 kan han få en chans till. Jag vill se honom mot ex. Fitch och Alves. Det är inte rättvist mot GSP att behöva slå den där komplexfyllde dvärgen om och om igen.

  • Dylan skrev:
    22 december 2009 kl. 17:19

    Bara pinsamt att ge BJ ytterligare en match mot GSP. Låt han möta någon av Thiago Alves, Koshcheck, Anthony Johnson eller någon annan först.
    Sen är det larvigt att BJ skyller på vaselin och ”droger”.

  • miranda skrev:
    22 december 2009 kl. 17:27

    Håller helt med ovanstående inlägg!

  • Fujione skrev:
    22 december 2009 kl. 17:36

    Jag som faktiskt börjat gillar BJ lite på senare dar, sen går han tillbaka till att vara en liten skit som ska gnälla ifrån sig på allt och inget angående sina förluster mot GSP. Hoppas matchen blir av och GSP krossar.

  • Daniel Bodin skrev:
    22 december 2009 kl. 17:40

    håller med typ alla ovanstående. ska han möta gsp igen får han förtjäna det o slå ett par toppnamn i 170

  • Farujah skrev:
    22 december 2009 kl. 17:43

    En tredje eventuell match mellan dessa båda herrar kommer att sluta precis likadant som den andra BJ kan skylla på vad han vill, men faktum är att BJs legendariska TD defense forcerades lätt av GSP, diego försökte 27 gånger med lyckades aldrig, medan gsp tog ner honom när, var och hur han ville.

  • dinho skrev:
    22 december 2009 kl. 17:48

    tycker att Bj kanske ska behöva gå en match i WW mot t.ex bara för att bevisa sig för slår han fitch har han ju slagit det som är bäst efter GSP och då skulle det ju bara vara önodigt och slänga in han i 1-2 matcher till mot koschek elr alves

  • jöz skrev:
    22 december 2009 kl. 18:48

    Jag har sagt det förut, men säger det igen:
    BJ kommer enligt Dana White själv inte att få en direkt titelmatch i 170, utan kommer tvingas gå minst en annan match mot en contender.

    White har förvisso ändrat sig förut, men så ser det ut nu. Dana förespråkar också att BJ först cleanar ut divisionen vilket han tydligen anses göra inom 1-2 titelförsvar.

  • CocaCola skrev:
    22 december 2009 kl. 18:50

    Håller med alla ovanför mig! BJ ska först möta 1-2 bra ww sen kan han få sin tredje förlust om han vill. Patetiskt att skylla på saker när han åkte på så mycket stryk som han faktiskt gjorde senast.

  • Niclas 1 skrev:
    22 december 2009 kl. 19:01

    Intressant att det verkar råda relativ konsensus ang. att BJ måste prestera i 170 divisionen innan han är värd en match mot GSP. Jag håller absolut med!!! Gör inte UFC människorna det? Eller skall det vara ok med genvägar, flera gånger om dessutom?

  • Akira skrev:
    22 december 2009 kl. 19:11

    Det kan ju stämma att BJ blivit mycket bättre. Men det har GSP också. BJ fick råspö genom hela deras förra match. Vad exakt har han lärt sig som skulle göra lidandet mindre nästa gång? Vad har vi sett att han gjort som gör att han skulle klara sig bättre mot GSP?
    Och säg då inte nånting om nedtagningsförsvaret mot Sanchez, GSPs nedtagningar är ljusår bättre.

  • Kemal skrev:
    22 december 2009 kl. 19:34

    Akira/
    GSP har faktiskt varit skadad ett bra tag nu samtidigt som BJ tränar häcken av sig. Jag skulle verkligen vilja se dessa två mötas igen. Hur dem möts bryr jag mig inte om.

  • Greven skrev:
    22 december 2009 kl. 19:39

    Kom igen, vill ni inte se den matchen? Givetvis ska han göra en Silva och plocka några bra WW (vilket jag tror han gör).Men sen… jag får rysningar bara jag tänker på när Bruce Buffer ropar ut honom som titelhållare i två viktklasser och en av dom största någonsin.

  • Alexander on tour skrev:
    22 december 2009 kl. 19:46

    Ja allt är väl redan sagt ovan. Men jag måste få säga det ändå.

    Bj kommer inte ha en chans mot GSP den här gången heller. GSP kommer snarare slakta Bj ännu mer än sist. GSP är för stor, stark och för bra brottning för Bj.

    Bj skyller på allt och alla andra,aldrig sig själv. Ett synnerligen osympatiskt drag som gör att jag inte gillar honom.

    Bj borde få möta Thiago Alves först. Sen när Alves knockar honom så ska det bli intressant hur han ska kunna hävda att han förtjänar en match mot Bj.

  • Alexander on tour skrev:
    22 december 2009 kl. 19:47

    Mot GSP ska det förståss vara där på slutet.

  • pirreus skrev:
    22 december 2009 kl. 19:52

    BJ måste gå en match i WW innan han får möta GSP, jag håller med er alla men om GSP mot all förmodan skulle förlora mot Dan Hardy så skulle de lika gärna kunna köra rematch direkt.

    Men det absolut bästa skulle vara om han gav upp bältet i lightweight och flyttade upp på riktigt till WW. Det skulle ge han två matcher och ett år att träna upp sig och bli en ”riktig” WW och det i sin tur skulle ge han bra mycket bättre odds i rematchen.

  • Mio skrev:
    22 december 2009 kl. 20:07

    Jag tycker att BJ är så patetisk att han bara inte kan vara ärlig o säga GSP är bättre, skulle göra honom till så mycket bättre sports man. Om han nu skulle få möta GSP en 3 gång o få storstryk som vi vet kommer hända, vad ska han då skylla på att GSP har mixat nåt med hanskarna…. oj oj oj för mycket bara han ska stanna i lättvikt punkt…

  • affe skrev:
    22 december 2009 kl. 20:11

    i andra fighten mot st. Pierre, fick BJ fetspö, inget snack om saken. Men i första fighten skulle lika gärna kunnat va en draw.

    Varför tycker ni han är patetisk bara för att han vill ha en till fight mot GSP? det visar ju bara hur viljestark han är, och det är väl inte dåligt?

    och självklart ska han slå Alves elr nån innan han får en till chans.

  • Morgall skrev:
    22 december 2009 kl. 20:21

    Bj Penn säger ju sin åsikt, ”men å andra sidan är ju åsikter precis som rövhål, alla har en”. om ni ursäktar språket”"

  • pirreus skrev:
    22 december 2009 kl. 22:33

    Mio, BJ har sagt flera gånger ”Not taking anything away from GSP”, ”He was the better fighter”.

    BJ har visat att han haft vass boxning och ett bra nertagningsförsvar men nu börjar han visa sig vara en duktig counterpuncher och hans nertagningsförsvar har blivit löjligt bra! Sen är MMA en sport där psyket är viktigt och man kan ju lungt säga att BJ verkar träna hårdare och vara motiverad att slå GSP.

    Sen tror jag inte många skulle vilja ha en rematch efter att ha tagit dyngstryk i 4 ronder så lite credit får du allt ge till världsmästaren!

    Vem ska han möta i lightweight då? Finns ju inte många intressanta matcher kvar? Han har spöat toppen av divisionen.

  • jöz skrev:
    22 december 2009 kl. 22:40

    pirreus.

    det finns i varjefall en match kvar i 155. Den vinner antagligen BJ som vanligt. MEN det räcker inte att vara kung av lättvikt för att få en andra gratischans på bältet. Den här gången kommer han behöva gå igenom minst ett annat namn på rostern och då lär han göra bäst i att bygga upp sin hydda ordentligt istället för att väga in lite nonchalant mysfet. Talang är en sak, men pojkar som Koscheck, Thiago, Johnson m fl kommer springa rakt igenom jabben och mäta kroppsstorlek. I slutändan spelar inte balans längre en ensam roll. Pang-boom-krasch.

    Catchweight 150 fortfarande intressant i mina ögon. Mot Aldo förstås.

  • rasmus skrev:
    23 december 2009 kl. 00:23

    ”Han kallas inte för ”the prodigy” utan anledning.”
    Om man fått en kola varje gång man hört den meningen…

  • skurtbert skrev:
    23 december 2009 kl. 00:32

    BJs nedtagningsförsvar har alltid varit super, men det spelar ingen roll om det blivit bättre GSP kommer köra genom honom som en ångvält. Nu har han ju receptet på hur man utklassar BJ.

    Sen så snackas det om att GSP varit skadad och inte kunnat träna. Matchträning nej, men han jobbar massor med boxning etc och kommer precis som BJ vara ännu bättre än sist. BJ kommer inte slå GSP.

  • christian skrev:
    23 december 2009 kl. 02:24

    Har inte riktigt orkat kommentera på ett tag, men när en jeppe skriver att B.J har chans att vinna en tredje match mot GSP….. Ärligt… Antingen så sov du under andra matchen eller så är du ett för stort fan av B.J.

  • pirreus skrev:
    23 december 2009 kl. 02:40

    Jag förstår alla som skriver att det är stört att ge BJ en till titelmatch eftersom den förra var en så övertygande vinst men som sagt om han förtjänar den genom att visa vad han går för i en WW-match innan så har jag ingenting emot att se BJ GSP 3.

    Jag tror att BJ kan fixa det, han har drivet och motivationen nu och det är det absolut viktigaste av allt och att han har talangen kan man knappast tvivla på. Om BJ är i form på sin nya vikt tror jag absolut att han kan vinna. Om han gör allting rätt så borde det kunna gå vägen, han är trots allt en av dem bästa!

  • AntonL skrev:
    23 december 2009 kl. 07:27

    Bj Penn mot Matt Serra vore grejjer :)

  • 035 skrev:
    23 december 2009 kl. 14:01

    Som andra sagt borde han först gå en eller två welterviktmatcher först.
    Skulle gärna se honom mot Koscheck eller Alves. Om han kan slå någon av de två herrarna eller båda, s¨visst, ge honom för all del en fight mot GSP.

    Men han kommer förmodligen inte att vinna en tredje omgång mot GSP. Visst, GSP har varit skadad nu. Men jag tror inte det kommer påverka honom i en framtida fight mot BJ, eftersom han då accepterat den och kunnat planera sin träning.

    Folk tenderar nog att glömma hur bra GSP egentligen är.
    Hur kommer det sig att ingen annan tar ner BJ som GSP? För att han är så jävla bra på det.

  • Tom skrev:
    23 december 2009 kl. 14:07

    Vill börja med att skydda mig moy kommentarer med att säga att jag inte sov under GSP Penn 2 och att jag är ett galet Penn fan men också ett GSP fan.

    Tycker inte man kan jämnföra den andra matchen med den eventuella tredje matchen, båda har utvecklats sen sist men GSP har inte i närheten utvecklas som BJ han kunde redan innan ta ALves på samma sett, de vi såg av BJ i 2 matchen var en dåligt tränad, kaxig BJ med fett i pålagd vikt.

    NU har ahn ett galet styrke och konditions program ett av de bästa i UFC med en MArovic. Bj vissade prov på detta mot Florian coh moT Sanchez den sista ett fyss monster som BJ gick fem ronder med utan att ens se anfådd ut.

    Så jag tycker inte vi kan jämnföra match två med en eventuell match tre, för BJ kommer var bättre då en någonsin får han ett tag att lägga på sig ”rätt” vikt också kommer han bli livsfarlig för GSP.
    För en snabb analys av dessa herrar är att GSP vinner på sina takedown, sin otoliga fysik och allsida striking
    BJ har nu kondis en av de bäsat boxningen i MMA, en av den bästa BJJ i världen och MMA och ett galet Takedown defence.

    BJ har alltså utan tvekan bättre BJJ och jag tycker lätt bättre boxning än GSP men om BJ ska kunan vinna måste han stoppa GSp nedtagninagr för annars är de nog kört, för GSp ahr alldelse för bra kontroll på marken för att BJ ska kunna använda sin gryma BJJ, men det nya styrk och konditions programet kanske kan ha hjälpt till med att jobba bra med BJJ även med GSP på sig.

    SÅ denna matchen känns galet spännande och jag vill se den, men visst tycker jag att de är lite orättvist att BJ bara kan komma upp och möta GSP när det är andra i WW som vill ha sin chans även om de kanske inte har någon direkt chans.
    Men BJ är ju också BJ han är en legend och en otrolig mästare i LW

  • D skrev:
    23 december 2009 kl. 19:41

    Dessa supermatcher är som folk redan påpekat bara roliga om den lilla killen vinner. Och är det något vi lärde oss av GSP Vs Penn 2 så är det att storleken har för stor betydelse. Speciellt i dom där viktklasserna. Och inte hjälper det att den stora killens största styrka är hans brottning.

    Om GSP och Anderson möts så blir det fantastiskt om GSP vinner. Men om han inte klarar av att ta ner den MYCKET STÖRRE brassen.. då står vi där igen och minns det vi egentligen redan borde lärt oss: supermatcherna är en dålig idé.

Lämna kommentar!

Följ kommentarerna via RSS.

* Obligatoriska fält

MMABloggen har stöd för Gravatars. För att skaffa din egna Gravatar, registrera dig på http://www.gravatar.com.