Hem » Favoriter

Brock Lesnar frisk och tillbaka i sommar

20 januari 2010 kl.18:22 av Joakim Borgudd | 29 kommentarer

lesnar

Idag bekräftade Dana White för ESPN Sports Center att tungviktsmästaren Brock Lesnar är friskförklarad. Han väntas göra comeback i sommar och möter då vinnaren av Frank Mir och Shane Carwin, de båda möts den 27 mars. Är segraren av dessa inte tillgänlig i sommar möter Lesnar istället Cain Velasquez eller Antonio Rodrigo Nogueira.

I intervjun berättar Lesnar för första gången själv om sin sjukdom och säger att det verkligen var nära att han tvingades till en operation. När det var som värst hade han tappat 20 kilo och svåra infektioner i buken gjorde att läkarna ville operera, vilket hade kunnat sluta med stomipåse och ett slut på karriären.

29 kommentarer »

  • "Erik" skrev:
    20 januari 2010 kl. 18:56

    Fan va skönt att han är tillbaka frisk! Hopas på en fight mellan honom och carwin i sommar!

  • MMAFan skrev:
    20 januari 2010 kl. 19:07

    War Brock!

  • MMAFan skrev:
    20 januari 2010 kl. 19:12

    Förresten tycker jag det är synd att Mir, troligtvis, kommer återigen få chansen att möta Brock i hans första match tillbaka… Hade hellre sett Nogueira / Velasquez.

  • jeNk skrev:
    20 januari 2010 kl. 19:27

    Det var en smalare Brock där. Skönt att höra att han är frisk och eventuellt en smula ödmjukare…

  • Jan skrev:
    20 januari 2010 kl. 19:48

    Inte ett stor fan utav Brock men schysst att han är frisk, så att man kanske kan få se han ta stryk i framtiden :)

  • ahs skrev:
    20 januari 2010 kl. 20:29

    Brock har vunnit en gång mot Frank – kommer aldrig att hända en gång till..war Frank ;)

  • yayayay skrev:
    20 januari 2010 kl. 20:31

    Haha, håller med Jan. Skitbra att han är frisk, aldrig kul när någon är sjuk, speciellt så pass sjuk han verkar ha varit. Men faktum är att han är otroligt irriterande som fighter och påminner för mycket om wrestling och skådespeleri för min smak, så Mir får gärna göra en submission på han, även om Mir inte är så mycket roligare som person… Haha.

  • Max skrev:
    20 januari 2010 kl. 20:45

    Tycker det är jävligt roligt när han ger sig på ”canadian healthcare” i intervjun. Brock lär rösta republikanskt!

    För övrigt, Brock med stomipåse..? Vilken jävla tanke. Skönt att han är tillbaka, nu hoppas jag att Mir krossar honom i sommar.

  • Martin skrev:
    20 januari 2010 kl. 21:16

    så går det när man dopar sig

  • Karl-GSP skrev:
    20 januari 2010 kl. 22:06

    Kul att han är tillbaka och gör UFC ännu större :D

  • Farujah skrev:
    20 januari 2010 kl. 22:48

    Martin, nu är det ju så att det har klargjorts ganska tydligt att det inte finns någon direkt koppling mellan Diverticulosis och dopning. Dock är det ju ganska svårt att förneka att han preppade ganska hårt i WWE, hans fysiska uppenbarelse har ju förändrats radikalt. Samma med Vitor Belfort, lite skillnad i hans fys i den senaste matchen mot franklin, om man jämför med hur han såg ut för några år sedan i Pride.

  • Olof Hellström skrev:
    20 januari 2010 kl. 22:55

    Skönt att han är tillbaka. Man ser fram emot hans nästa match. Vi får hoppas att det blir mot Nogueira. Frank Mir kommer han att köra över om de möts igen, garanterat…..

    //Olof

  • tojo skrev:
    20 januari 2010 kl. 22:59

    Hoppas Brock får stryk snart, han är kul när han är riktigt arg. Coolt också om han får stomi till slut som han kan använda som airbag under fight.

  • Alexander on tour skrev:
    20 januari 2010 kl. 23:22

    1:Har den killen tappat 20 kilo. Shit pommes vad stor han är då säger jag bara.

    2: Kändisar undkommer verkligen lagens långa arm i USA, för annars hade stil polisen skickat sin swat styrka efter Brock för länge sen. (strax efter de hämtat Frank MIr.

    3: Vilken helt underbar ”drama queen tårdrypande I thought I was going to die but God saved my life” countdown vi kommer att få nu.

    4: Hoppas hoppas på Rubbermatch.

  • Farujah skrev:
    21 januari 2010 kl. 00:22

    Alexander, han har inte tappat 20 kg, han tappade det som mest men han har fått billaka nästan allt, tror han bara har 5 kg kvar till sin normalvikt.

  • CocaCola skrev:
    21 januari 2010 kl. 00:25

    1-1 i matcher! Sommarens och årets största fight : Brock Lesnar vs Frank Mir!! Mir större och starkare än någosin! GO FRANK THE TANK!!!

  • Jonas skrev:
    21 januari 2010 kl. 19:05

    brock 4 the win

    ingen annan har kommit in o spöat så många bra namn på så få matcher som brock

    han har inte fått ngn lätt resa ala Baby Lashley

    bara o inse brock spöar folk. like it or not. o spöar du folk i mma/ufc…då vinner du…..o vinner du förtjänar du respekt

    brock is the shit helt enkelt

    charmigt med haters dock som stirrar sig blind på personlighet istället för deras record

  • Farujah skrev:
    21 januari 2010 kl. 19:20

    Jonas, dock ska du tänka på en sak, styles makes fights, och brock har inte mött någon som än så länge presenterar ett stort problem för honom.

    Heath Herring var ganska duktigt over the hill när dom möttes, Frank är väldigt överskattad och lever i stort sett på sin vinst mot en skadad Nogueira, Randy var 45 och hade varit borta ett år samt vägde 30 kg mindre.

    Jag kommer bli övertygad om hans storhet om han spöar nogueira, velasquez och carwin.

  • Jonas skrev:
    21 januari 2010 kl. 23:14

    Farujah återigen ingen annan har kommit in i ufc/MMA o mött de namn som brock mött så pass snabbt. Och spöat dom.

    Du snackar styles make fight osv i framtida matcher, o hur du tror det kommer gå då…han kan lika gärna spöa dom oxo..tro kan vi alla göra under tiden…fram till dess får du nöja dig med hans record hittills. Vilket talar sitt tydliga språk.

    Peace

  • ahs skrev:
    22 januari 2010 kl. 18:45

    ”Frank är väldigt överskattad och lever i stort sett på sin vinst mot en skadad Nogueira” jojo och mot Lesnar i UFC 81 hade han ”tur” osv…när Frank vann titeln mot Sylvia då..som ditintills varit obesgrad..ska vi slå till med tur då också eller vad tycker du Faruja? Det största namnet Fedor har mött är också Big Nogueira sedan har han bar mött medelmåttor.Såvida inte Zuluzhino och t.ex Hong man choi är stora namn eller Goodridge? Senaste vinsten mot Kongo var det möjligtvis en rättvis seger Faruja eller var Kongo också sjuk – eller hade Frank tur där också månne?

  • Farujah skrev:
    22 januari 2010 kl. 22:39

    ahs, here we go again.

    Vad har Fedor med det här att göra? Vi vet ju redan vilka fedor slagit, behöver inte rabbla upp det igen. Coleman x2, en fantastisk fristilsbrottare (som kom 2:a i FILAS världsmästerskap 91 i 100 kg klassen) och som var rankad top3-top5 på den tiden. Sylvia spöade ju fedor ännu mer imponerande än Frank, utklassade honom bokstavligen från första sekunden och han var ansedd som femte bäst i tungvikten vid det tillfället. Arlovski var top 3, var han också en medelmåtta? Eller varför inte Crocop, som var ansedd som den störste utmanaren tillsammasn med Barnett och Big Nog, en top3-top4 fighter.

    Jag har ingenting dåligt att säga om Franks insats mot Kongo, den var riktigt bra. Är han top 3 för det? Knappast. Du kan ju inte ärligt säga att den Big Nog som mötte Frank var i bra form, han skulle inte ens fightats. Han hade ju en svår staph infection, samt att han hade slagit ut knäet. Det var ju efter den här matchen som Frank fick för sig att han hade jätte tunga händer……Tror det är många som kan spöa honom lätt i tungvikten, gonzaga till exempel skulle ju vara en mardrömsmotståndare för honom. Bättre på marken och bättre stående.

    Angående lesnar mot mir 1, Mazagattis agerande var ju inte helt klockrent, och Frank var riktigt illa ute. Dock är ju en submission aldrig tur.

  • Malevolent skrev:
    22 januari 2010 kl. 23:13

    Skulle gärna vilja se Lesnar mot Big Nog (en grappler som till skillnad från Mir kan ta en smäll) eller Velasquez (brottningsmässigt kan de nog ta ut varandra lite, inget snack om att Brock har styrkan men har han cardio nog att hänga med i längden?).

    Lesnar mot Carwin känns inte lika intressant. Det kommer avgöras på första rena träffen, teknikmässigt och fysiskt är de såpass lika. En starkare Mir kanske skulle kunna ge Lesnar en match, men det känns som att han utvecklas åt fel håll. Tror att han skulle vinna mer på att fokusera på sin brottning så att han kan komma i en bättre position att använda sin jutsu. Mir har aldrig sett bekväm ut när han tar stryk, och alla hans losses är på TKO från strikes.

    Och den som påstår att Lesnar inte fått en enkel resa röker ass-crack. Titelfight efter en vinst (på domslut) och en förlust? Det är en free ride; även om Lesnar kan fightas så fick han verkligen inte matchen mot Randy för sina skills eller sitt record; han fick den för att han säljer massor av PPV.

  • ahs skrev:
    23 januari 2010 kl. 10:57

    Jag hör vad du säger men håller inte med dig.Det är märkligt att vissa fighters får aldrig creds för vad dom än gör medans andra får det, märkligt.Tycker du inte vänstern av Frank som fick Kongo att flyga åt sidan var hård kanske? Big Nog gillar jag mycket,vad jag vet så började inte han att beklaga sig över att Frank vann pga att han legat på sjukhuset för sin staph infection det är fansen som börjat med det.Förresten så var Big Nog väldigt seg mot Sylvia också,fick ta emot flera hårda slag.Därför jag tog upp Fedor var därför att en del sagt att om Frank inte skulle ha fått vin sitt ”turslag” mot Kongo så skulle Frank ha förlorat.Medans Fedors desperata högerslägga mot Arlovski och Rogers som sänkte dom – det var absolut inte turslag – det var uträknat av Fedor heter det.Förstår du inre vart jag vill komma? Frank har genom sin karriär antingen haft tur då han vunnit eller också har domarna gjort felbedömningar.Och angående att Frank är överskattad – vem har skapat det tror du? Det är givetvis fansen sins emellan som säger si och så och själva skapat sin bild av Frank – så är det.De flesta sidor har Frank som trea – en del har honom som fyra med Big Nog före honom – men inte lägre än så.Vad du eller andra fans har för lista är totalt ointressant – ni lär knappast veta mer än de stora sidorna.Kolla gärna runt på sidorna o kolla rankingen så får du se själv Frank inte lägre än fyra vilket jag tycker är rätt – men givetvis inte du förstås.

  • Sittarn skrev:
    23 januari 2010 kl. 13:28

    Hela historien låter nästan för galen för att vara sann.

    Har stött på ett par obotliga mytomaner i mina dagar och jag undrar om inte även herr Lesnar fantiserat ihop den här berättelsen.

    Varför?
    Mest troligt har han haft någon typ av problem pga doping, exakt vad är det nog bara han och hans doktor som vet.

  • Farujah skrev:
    23 januari 2010 kl. 13:46

    ahs, du kan ju inte på allvar jämföra franks vänster med fedors höger, det var ju inte så att kongo påverkades särskilt av slaget, snarare att det tog honom lite off guard. Frank borde ha vunnit matchen i vilket fall, då kongo har 0 groundgame. Däremot tycker jag inte att vi fick svar på en del intressanta frågor, till exempel om hans gastank. Han har ju aldrig varit känd för att vara en cardiomaskin, utan oftast vunnit sina matcher i första ronden. Den här extravikten han packat på, han var ju uppe på drygt 269 pounds senast istället för sina vanliga 255, och han siktar ju på 280. Hur kommer det att påverka honom? Han har tidigare aldrig behövt cutta vikt, nu kommer han få göra sig redo att droppa 15 pounds, något han aldrig gjort förut.

    Big Nog hade inte bara en staph infection, han hade slagit ut knäet också som gjorde det svårt för honom att röra sig.

    Fedors desperata högerslägga? Min vän, det kallas timing. Han timade arlovskis flygande knä, precis som han timade Rogers. Jag har inte sagt att Franks slag mot kongo var tur, han lurade honom, fintade en nedtagning och drog till med vänstern istället, smart.

  • ahs skrev:
    23 januari 2010 kl. 14:43

    Ja,ja Faruja :D Det är lugnt – du har dina åsikter jag mina – så kommer det att vara.Dock vill jag säga att det var kul att föra lite diskussion med dig – det gick lugnt o städat till – som det bör ;)

  • ahs skrev:
    23 januari 2010 kl. 16:39

    @Sittarn: Måste säga att jag känner lite grann som dig ang. Lesnar fallet.Det har varit så mycket hysch hysch innan man fick reda på vad problemet var – om det nu är det som verkligen var problemet hmm…

  • Farujah skrev:
    23 januari 2010 kl. 19:36

    ahs, absolut :D , det är ju det som är kul =), hade ju varit värdelöst om alla hade tyckt likadant. Får säga detsamma om dig, kul att föra diskussion med vettigt folk.

    Angående doping och Brock Lesnar så tycker jag att det syns ganska tydligt att han har varit dopad, hans kropp är betydligt hängigare nu än den har varit, lite bitchtits på väg.

  • Mathias skrev:
    23 januari 2010 kl. 21:21

    Ni som tror att Brock har varit borta pga något annat (dopingrelaterat) verkar inte tro som mycket om journalister i USA. Tror ni verkligen ingen har kollat när han legat inne, pratat med doktorer osv. Dessutom har det inte florerat ett enda rykte om att det skulle varit något annat än just ”hål i magen”. Nu försvarar jag inte Brock. Självklart har han kurat som en tok i sina dagar, och det kan till med vara så att det slitit på hans kropp så att det har samband med hålet i magen; vad vet jag. Däremot är nog den storyn sann, han har enkelt haft problem med kistan.

Lämna kommentar!

Följ kommentarerna via RSS.

* Obligatoriska fält

MMABloggen har stöd för Gravatars. För att skaffa din egna Gravatar, registrera dig på http://www.gravatar.com.