Hem » Nyheter/Rykten, UFC, UFC 111

Carwin mot Mir ryktas för UFC 111

16 december 2009 kl.10:19 av Joakim Borgudd | 10 kommentarer

Källor från UFC ska ha uppgett till MMAjunkie att man jobbar för att boka en match om interimbältet mellan Shane Carwin och Frank Mir. Om allt går som det ska planeras matchen för UFC 111 den 27 mars i Newark.

Stämmer uppgifterna måste Dana White ha ändrat sig, eller så är Brock Lesnar fortfarande långt från återställd. Tidigare har han nämligen sagt att det skulle dröja innan ett beslut om Lesnar och hans bälte togs, men nu blir det kanske ett interimbälte relativt tidigt.

Mir började prata om en match mot Carwin efter sin seger mot Cheick Kongo på helgens UFC 107 och Carwin var inte sen hålla med . Denne har inte gått match sen UFC 96 i mars då han besegrade Gabriel Gonzaga. Sen dess har det varit väntan och två inställda möten med Lesnar för honom.

10 kommentarer »

  • Ludde skrev:
    16 december 2009 kl. 10:26

    Tycker inte frank mir är värd att få slåss för interim bältet för fem öre. Carwin är ju överskattad, dos santos är ju minst lika grym och han får typ ingen hype jämnfört med carwin.

  • Joakim Borgudd skrev:
    16 december 2009 kl. 10:31

    Det är ju svårt att veta om han är överskattad eftersom han inte förlorat ännu, men jag förstår hur du tänker. Carwin är väl lättare att marknadsföra som en fin amerikan med barn och jobb samt monsterfysik och med hans ålder får man väl vara lite snabbare. Dos Santos har ju tiden framför sig och kommer få sin chans..

  • Malevolent skrev:
    16 december 2009 kl. 11:11

    Carwin pushas som ‘face’ till Lesnars ‘Heel’- en ‘good guy’ version till Brock Lesnars extrema ‘bad guy’ personlighet. Båda är massiva amerikanska brottare med farliga slag, även om de inte är så tekniska. Det är nästan garanterat att det blir ett blodigt slag som slutar med knockout, och det är väl vad publiken vill se.

    Lite off topic:

    Är det bara jag som tycker att UFC börjar närma sig wrestlingen mer och mer? Handplockandet av Lesnar (som ju verkligen pushades för att bli champ från första dagen) och nu promotandet av Carwin, och en säsong av TUF tillägnad välbyggda b-kändisar med karriärer mestadels från andra sporter. Okej, wrestlingen har varit stor i USA hur länge som helst och MMA är på modet just nu, så man kan kanske inte anklaga Dana White för att han försöker säkra organisationens framtid genom att vinna över lojala fans från showbrottningen, men det sätter ju en oroande ton för framtiden. Det har varit en lång kamp för att få sporten rumsren, och sen när det äntligen börjar ses som en teknisk kampsport istället för ‘human cock fighting’ så gör de allt för att pusha stora farbröder som slår varandra blodiga med begränsad teknik. Ska UFC bli Untrained Fatass Championship i framtiden?

    Okej, jag överdriver lite, men när de är villiga att förlora Dan Henderson och pushar Kimbo Slice börjar man faktiskt undra.

  • Akira skrev:
    16 december 2009 kl. 12:10

    Anledningen till att de tycks efterlikna Wrestlingens ”stil” är nog att den visat sig vara framgångsrik rent marknadsföringsmässigt.
    De kör helt enkelt på personligheterna, och då är det ju lättare med stora och estetiskt tilltalande (får man väl ändå säga..) killar som säger roliga saker än de där märkliga utländska herrarna som inte talar så bra amerikanska och vill rullar runt på marken och dra i armar och halsar. Lite bögigt, tycker Hank från Texas.

  • Farujah skrev:
    16 december 2009 kl. 13:16

    Malevolent jag håller med dig, men samtidigt går det inte att förneka att Brock drar den stora publiken, 1.6 miljoner PPV:s ljuger inte. För mig visar det bara hur efterblivna den amerikanska mainstream publiken är, istället för att titta på tekniska talangfulla fighters med bra standup skills, så vill man istället se Brock Lesnar lägga sig på folk och slå löjliga hammerfists.

  • julle skrev:
    16 december 2009 kl. 13:25

    Håller med Farujah, förstår mig inte heller på amerikanare.

  • jb skrev:
    16 december 2009 kl. 16:06

    hoppas inte matchen blir om bältet ser hellre att vinnaren här möter vinnaren i cain vs nog om ett eventuellt interimbälte isf.. då håller man divisionen vid liv lite längre. Hänger så klart på Brock också, ska han opereras i buken kommer han vara borta länge, inte säkert att han nånsin kommer tillbaka isf.

  • Jens skrev:
    16 december 2009 kl. 18:50

    Jag tror faktiskt inte MMA kommer bli SÅ mycket större än vad den nu har blivit. Vi får fortfarande tänka på att det är en subgenre och smal sport. Alla gillar inte kampsporter. Därför är det synd att de pushar, de som har hand om det. För när man gör som Malevolent säger, att man gör sig av med riktiga fighters och framhäver ”kändisar” (läs. Kimbo, Brock etc) så tänker man inte bara på sporten. Det är ett företag och en bransch som vill tjäna pengar, precis som alla andra gör som är stora inom musik, andra sporter osv.
    Men som sagt, vill man lyckas i USA får man lägga sig på deras nivå för att de ska förstå.

    Tycker även att det är för tidigt för en fight om Interimbältet som jb skrev.
    Är bättre/roligare om vinnaren i respektive match för fightas om ett eventuellt Interimbälte tills Lesnar är tillbaka.

  • dinho skrev:
    16 december 2009 kl. 21:42

    skulle vara grymt kul om dom gjorde en 4-manna turnering om interim bältet men jag tycker det inte borde vara mir eftersom han precis kommer från en titel shot där han blev helt mosad?

    cain velasquez vs. minitauro

    santos vs. carwin nån som håller med?

  • kakka skrev:
    23 december 2009 kl. 17:48

    Cain vs Minotauro > Mir vs Carwin > De två vinnarna

    Detta är ett bra koncept och får divisionen att bli intressant. Spelar ingen roll om en av matcherna sätts som interimbältesmatch direkt eller att den tredje tänkta matchen görs till det. Det viktiga för mig är att vi får alla tre matcherna =)

Lämna kommentar!

Följ kommentarerna via RSS.

* Obligatoriska fält

MMABloggen har stöd för Gravatars. För att skaffa din egna Gravatar, registrera dig på http://www.gravatar.com.