Hem » DREAM, Dynamite!! 09, K-1, Sengoku

Dynamite!! 2009 – Kommentera här (Spoilers!)

31 december 2009 kl.09:22 av Joakim Borgudd | 76 kommentarer

Klockan 9 startade årets nyårsgala i Japan, gå vidare för att kommentera galan och skriva av er av glädje eller besvikelse. En rapport inför galan hittar ni här.

76 kommentarer »

  • Klas skrev:
    31 december 2009 kl. 09:25

    Årets höjdpunkt är igång! Kommer blir sjukt bra!

  • fujione skrev:
    31 december 2009 kl. 09:54

    Nån som har nån bra livestream?

  • Joakim Borgudd skrev:
    31 december 2009 kl. 09:58

    http://www.mma-tv.net/ brukar ha bra länkar om man registrerar sig!

  • Christoffer skrev:
    31 december 2009 kl. 10:21

    http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=60853&part=sports

    Den här funkar bra också, dock ska man helst ladda ner sopcast då också.

    WAR MINOWAMAN nu!

  • juelz skrev:
    31 december 2009 kl. 10:42

    fan så fort man tittar bort från Minowan vs Sokou för att det inte händer nåt, Då bjuder Minowaman på en knock(!)

  • Klas skrev:
    31 december 2009 kl. 11:33

    Den såg man inte komma :D .

    Bra avslutning på en riktigt knepig fight. Förstår inte vad Sokoudjou höll på med.

  • Richard skrev:
    31 december 2009 kl. 11:42

    Jäklar vad småknattarna var duktiga! Dags för lite DREAM vs Sengoku nu, underbart sätt att börja dagen!

  • Farujah skrev:
    31 december 2009 kl. 11:48

    Sokoudjous problem ligger ju mentalt, killen har ju alla attribut för att vara en riktig toppfighter, explosiv, stark, grym judo, bra striking men på marken verkar han vara helt lost, trots all tid han tillbringar med Team Quest, det känns inte ens som han vet hur man lungt och metodiskt etablerar en stabil topp possition.

  • Richard skrev:
    31 december 2009 kl. 11:55

    Han verkar inte direkt vara en lugn och metodisk person, kan ju ligga i det?

  • AntonL skrev:
    31 december 2009 kl. 12:59

    men spoila inte för fan ;)

    Härmar bara en noob mma fanat som ser galan tre år efteråt.

  • MMAFan skrev:
    31 december 2009 kl. 13:01

    Vad håller domaren på med… dom stoppar ju matcherna snabbare än i Sverige.

  • Klas skrev:
    31 december 2009 kl. 13:33

    -THIS IS AWESOME!!!

    :D :D:D

  • Pere skrev:
    31 december 2009 kl. 13:38

    Tokoro vs Kim var suverän!

  • Oskar skrev:
    31 december 2009 kl. 13:44

    Streams!?

  • Farujah skrev:
    31 december 2009 kl. 14:09

    Manhoef via gogoplata som vanligt =)

  • Axel skrev:
    31 december 2009 kl. 14:52

    Det där gick ju precis som man trodde…

  • Klas skrev:
    31 december 2009 kl. 15:20

    Så går det när man inte tappar med Aoki på sig.

  • andreas skrev:
    31 december 2009 kl. 15:23

    älskar aoki, men flippade han fingret i ansiktet direkt efter han brutit hans arm? eller var det bara ngt jag fick för mig, ser inte så bra på dålig stream. men fan, tyckte såg så ut, inte snyggt om det var så.

  • danne skrev:
    31 december 2009 kl. 15:25

    Andreas:

    Han var framme med tassen. Tror han visade 3 fingrar som syftade på 3 minuter eller något i den stilen

  • Klas skrev:
    31 december 2009 kl. 15:29

    Tror han skulle tacka för fighten/hjälpa Hirota upp fast såg att han brytit av armen så lämnade plats till sjukvårdarna. Hur som helst så såg det lite knepigt ut får kolla närmre när det dyker upp klipp.

  • andreas skrev:
    31 december 2009 kl. 15:32

    jag är fan tveksam, såg ut som ett finger, alla på bloodyelbow.com skriver det med, och de ser den ju på hdnet=bra bild, så de lär ha bättre koll på det.

  • Axel skrev:
    31 december 2009 kl. 15:41

    Yoshida!

  • Richard skrev:
    31 december 2009 kl. 15:47

    Tokoro vs Kim fight of the night imo, Aoki vilken pytonorm han är alltså.

  • Richard skrev:
    31 december 2009 kl. 15:58

    Värsta pungsmällen jag sett, koppen gick sönder liksom, ouch!

  • Farujah skrev:
    31 december 2009 kl. 16:40

    Och här sprack Ishii Bubblan……….

  • juelz skrev:
    31 december 2009 kl. 17:01

    bra gala med många bra fights, Det hade varit bra om HDNet hade översatt intervjuerna innan matchen börjar också så man vet vad som sagts mellan dem båda. Som t.ex i Aoki vs Hirota matchen.

    Man vet ju aldrig vad Hirota sagt innan match men hursomhelst är det bara svinigt av Aoki att bete sig som han gör efter att han brytit armen på honom, Lite osmakligt.

    Ishii har väl varit ordenligt upphypad, Det har ju låtit som att han har varit världens största talang innan ungefär, Men det man såg av honom idag var väl inget att hurra för egentligen. Han kan nog behöva ett eller ett par år till på sig för att utvecklas, Yoshida kanske inte är världens lättaste match men för någon som skrivits upp så mycket som Ishii så borde han blivit överkörd.

    Masato vs Souwer, Grymt. Vilket drag det vart på läktarna.

  • juelz skrev:
    31 december 2009 kl. 17:03

    Jag tyckte Kanehara visade att Kid kankse till och med är för liten för fjädervikten, Eller är det bara jag som tycker så?

    Bantamvikt hade nog passat honom bättre.

  • Richard skrev:
    31 december 2009 kl. 17:13

    Nja Kid har ju vunnit mot bra killar i LW förut, så han kan ju, men jo hans kroppstyp är nog bätre lämpad för bantamvikt. Frågan är om det kan rädda honom, jag gillar Kid som fan men han har inte direkt utvecklats under åren.

  • CocaCola skrev:
    31 december 2009 kl. 17:37

    Hade Mousasis och Overeems matcher gått iSverige så hade jag anmält dom och arangören för misshandel…patetiskt

  • Farujah skrev:
    31 december 2009 kl. 17:49

    Juelz, håller med då Kid går runt på typ 143 så vore ju bantamweight passa honom som handen i handsken.

  • ErikD skrev:
    31 december 2009 kl. 18:02

    @ CocaCola

    Varför, Ubereems knock var ju ren, efter det så sluta han ju

  • jesperg skrev:
    31 december 2009 kl. 18:04

    Aoki går fetbort! Bryta armen på motståndaren och sedan visa fingret. Det var fan ett riktigt lågvattenmärke :(

  • Richard skrev:
    31 december 2009 kl. 19:58

    Att armen gick är en sak, klappar motståndaren inte så gör han inte det, kolla Mir mot Sylvia eller Cantwell mot Al-Hussan. Att dra finger däremot var inte vackert, kan ju ha varit mycket skitsnack och blivit beef men ändå fult gjort.
    Kommer ändå fortsätta kolla på Aoki då jag gillar hans stil men är övertygad om att han kommer få äta upp detta i nån match i framtiden.

  • lars skrev:
    31 december 2009 kl. 20:38

    lite tråkigt att så bra fighters som Overeem Mousasi Aoki inte vågar möta bra gubbar i UFC utan tycker det är roligare att bryta armen på folk eller knocka halvfeta japanska gubbar. Det kan ju inte gynna mma när man ser de här ”matcherna”.

  • Righteousness skrev:
    31 december 2009 kl. 23:22

    jesperg:

    Inte bara han utan även publiken. Han ger fingert åt hela publiken, springer runt ringen som en nolla och ger hela publiken fingret.

    Osympatisk typ den där Aoki.
    Snubben går fet bort, hans framgång verkar ha stigit honom över huvudet.

  • Righteousness skrev:
    31 december 2009 kl. 23:34

    Sen springer han och lipar åt killen han brutit armen på och tecknar att han skjuter personen med ett osynligt gevär.

    Väldigt osympatisk person den där Aoki, hans klädval ska vi inte ens diskutera, vilket freak.

  • Fred skrev:
    31 december 2009 kl. 23:56

    kanske dax att BJ tar hand om Aoki… Otroligt osportsligt gjort. undar om han såg Brock vs Mir 2???? verkar ha blivit väldigt inspererad av brock…

  • Challe skrev:
    1 januari 2010 kl. 01:56

    lars:

    Tror inte det har att göra med av dom ”vågar” möta för motstånd. Tror t ex knappast Mousasi är rädd för någon i UFC (inte ens tungviktarna). Har nog mer att göra vad för motstånd och organisation som deras managers/agenter ställer dom mot och i.

  • Challe skrev:
    1 januari 2010 kl. 01:58

    Tror för övrigt att t ex Aoki tjänar bra mycket mera pengar i Japan än vad han skulle komma i närheten av i UFC i staterna. Overeem är nog oxå rätt stort namn i japan i och med hans K-1-framgångar och så oxå. men vet såklart inget exakt. Detta är bara vad jag tror egentligen.

  • Farujah skrev:
    1 januari 2010 kl. 03:53

    Lars, du ska inte köpa all UFC hype. Om jag nu ska ställa en motfråga, tycker du att Dan hardy är en värdig motståndare för Georges St Pierre? =)

  • lars skrev:
    1 januari 2010 kl. 10:25

    Finns inga motståndare till GSP förutom A Silva. Men alvarligt,Jag själv skulle inte vilja åka till Japan och slå sönder en stackars japansk gubbe,även om jag fick en massa deg för det.Det lär ju inte va så att de får fightas gratis i UFC. Det här belyser ju bara problemet med en massa olika organisationer.Det behövs en org som är MKT bättre än de andra, dit ALLA vill och de andra fungerar som plantskolor till den största organisationen. Då och bara då får vi fans som vi vill ( de bästa möter de bästa) vilket genererar mer inkomster till utövarna, eftersom intresset ju knappast kommer att bli mindre. Tänk er själva Aoki mot BJ Fedor mot Brock Mousasi mot Shogun etc etc. Det tror i alla fall jag är framtiden för MMA. Inte att gå i samma fälla som Boxningen med en massa organisationer,och ingen vet vem som egenligen är bäst. Titta bara på Paquiao och Mayweather. de mindre organisationerna kommer oxå blomstra eftersom alla vill till UFC så tar dem vägen över de mindre,för att skapa sig ett namn. Zlatan gjorde det i AJAX.

  • Dippoinzaghi skrev:
    1 januari 2010 kl. 11:01

    Jäkla dålig stil av Aoki. Riktigt jäkla lågt att göra på det sättet. Håller med någon ovan om att låta BJ ta om honom i en fight. Då kanske till och med jag kan hålla på BJ för en gångs skull:P

  • CocaCola skrev:
    1 januari 2010 kl. 11:18

    ErikD
    ”Varför, Ubereems knock var ju ren, efter det så sluta han ju”

    För att dom möter motstånd som inte kan försvara sig.

  • julle skrev:
    1 januari 2010 kl. 11:54

    Fyfan vad jag hatar Aioki, iofs hatade jag honom redan innan detta. Han är ingen bra fighter, han skulle få spö av top 5 i ufcs lw. Löjlig snubbe

  • boris skrev:
    1 januari 2010 kl. 13:00

    Aoki är ju hur skön som helst. jävla orm e han

  • AntonL skrev:
    1 januari 2010 kl. 13:01

    Är det ingen som har tänkt på att DREAM och SENGOKU behöver pengar för att inom tre år plocka in bättre fighters?

    Pride blev väl inte så stort på tre år, det gyllene åren var 2001-2006 enligt mig.

    Om detta samarbete fungerar som det ska så kommer det nog inom kort att ta in bra fighters. Aoki skall ju tydligen få fightas i Strikeforce, så då får vi se hur pass bra han egentligen är utan dessa byxor.

  • juelz skrev:
    1 januari 2010 kl. 13:33

    @Lars: Suck!! Pacman och mayweather kommer att mötas snart, Så sluta jämför med boxning. I Boxningen kan fighters gå match i olika organisationer. Deras organ är väl mer så att det är dem som sanktionerar fighten. Fan vad jag är trött på när folk jämför MMA med Fotboll och andra sporter. Jag tycker då DREAM sköter sig bra mycket bättre än UFC då dem iallafall kan samarbeta med andra organisationer.

    UFC vill inte samarbeta, Dem vill ha det som du bara att dem små organisationerna inte ska göra någon större vinst för då helt plötsligt är dem ett gäng idioter. Så hade UFC fått som dem ville hade nog inga mindre organisationer ”blomstrat”. Vi hade nog inte fått se Fedor i UFC då heller utan säkert i någon utsliten lokal i Amsterdam och fightats för M-1, Ingen Dynamite. Alla stjärnor får inte plats i UFC, Och alla vet ju att UFC helst inte vill bjuda på mer än 3 matcher med stora namn per kort. Då borde väl framtiden vara så att alla organisationer var ”öppna” alltså inga exklusiva kontrakt längre.

    Men man förstår ju UFC’s perspektiv också, Dem pumpar ju ut pengar på PR för att hypa sina fighters.

    DREAM bygger upp sina fighters just nu, Så vad gör dem jo dem tar sina stjärnor och låter dem gå match mot något hyfsat välkänt namn men ändå en lätt vinst för dem. UFC gjorde EXAKT samma sak i början, PRIDE gjorde samma sak. Kolla på K-1 t.ex där har dem en massa stora stjärnor och det är alltid stora matcher där. DREAM behöver fler stjärnor för att kunna sätta ihop bra matcher. Och jag tror dem är på god väg, Jag tyckte denna Dynamite gala var närmare PRIDE standard än jämfört med förra årets Dynamite. Men sen kanske det kan vara Masato vs Souwers förtjänst också.

    Sluta hänga i Dana Whites nötter förfan, Han ser UFC som ett sätt att tjäna stora pengar, Han skiter i resten av MMA. Han tittar ju inte ens på annan MMA än UFC. Visst jag gillar UFC men MMA som sport älskar jag.

  • sdfaafg skrev:
    1 januari 2010 kl. 13:42

    Japan har verkligen tappat greppet sen Pride. Varför bokar de inte matcher som folk vill se? Stjärnorna får så enormt lätt motstånd.

    Sen kan de skippa repen också.

  • juelz skrev:
    1 januari 2010 kl. 13:43

    Dagen då MMA blir större än UFC det är då man vet att MMA är här för att stanna, Hade UFC försvunnit idag hade nog MMA fått det tufft, Men jag tycker Strikeforce har bevisat att UFC kanske inte behövs så mycket längre. UFC är ju fan en hybrid på WWE just nu, Det är den vägen det kommer att gå om Dana White får bestämma. Det blir en show som handlar om pengar och UFC bältet kommer betyda noll. Alla framtida Lesnars och The Undertakers som får en chans direkt på bältet för att dem säljer PPV’s. Det låter inte så tilltalande för mig.

  • stefan.k skrev:
    1 januari 2010 kl. 13:49

    Nu slutar jag snart att kolla på mma överhuvudtaget. Mousasi och overeems matcher är ju ett hån mot oss som älskar sporten. Fy fan vad patetiskt. Hoppas dom fick bra betalt för det var dom ju verkligen värda. =(

  • Farujah skrev:
    1 januari 2010 kl. 14:32

    Lars jag förstår dig, det ultimata vore ju att ha bara en liga, en organisation dit alla strävar likt NFL och amerikansk fotboll. Skillnaden mellan UFC och NFL, som många fighters däribland Dan henderson har påpekat, är att spelarna i NFL får en betydligt större del av kakan än vad killarna i UFC får. Här är det Dana och Ferttitas som tjänar pengar, medan fighters får dela på småsmulorna.

    Julle, så du menar att skämt som Maynard, Edgar och Stevenson skulle besegra Aoki? Keep Dreaming. Om Maynard klappade mot Nate Diaz, så kommer han definitivt att klappa mot Aoki. Aoki skulle dock vara chanslös mot BJ, hans händer skulle vara för mycket för honom. Har jävligt svårt att se BJ klappa, det finns liksom inte haha.

    Jag tror inte att tightsen gör jätte mycket skillnad, de ger visserligen en del friktion men det är ju inte så att han skulle vara helt oäven utan dem.

  • lars skrev:
    1 januari 2010 kl. 14:43

    Farujah. hur stor del ska dem ha 50% va… sorry var tvungen.
    Kanske kan det bli så att om alla stora stjärnor är där kan de få battre betalt. knappast sämre i allafall.Hur fan bygger man upp fighters genom att låta dem möta sopor?????

  • lars skrev:
    1 januari 2010 kl. 14:57

    De flesta här verkar tycka att det vore bra om strikeforce blev lika stora eller större än UFC.Utan UFC hade det inte funnits ngt strikeforce.Jag struntar i vad det heter bara jag får se de bästa slåss på ett ställe.Om det finns 3 lika starka organisationer så måste jag som konsument köpa 3 TV kanaler för att följa mina favoriter,och jag får inte se dem möta varandra(Fedor vs Brock). Om UFC vore så mkt större så tror jag att Fedor skulle ha varit där med alla andra.Och då skulle de dra in mer pengar och kunna få mer i lön.MMA skulle få mer uppmärksamhet och det skulle ge pengar till de mindre organisationerna.

  • juelz skrev:
    1 januari 2010 kl. 14:57

    Hur man bygger upp dem? Dem får en lätt vinst, Visst tycker jag det är skittråkigt att se sådana matcher också. Men vilka fighters finns därute för Overeem och Mousasi att möta just nu? Barnett är väl den enda bra som hade sålt i japan. Det finns just nu ingen för Mousasi som också har ett namn i japan.

    Varför skulle dem få bättre betalt om alla stora stjärnor var i UFC?? Fan när Dana knappt kunde erbjuda Dan henderson ett bättre kontrakt. Dem hade väl snarare fått ett sämre läge att förhandla fram ett bättre kontrakt. Snälla tänk lite logiskt.

    DREAM har en LHW turnering på gång det här året har jag hört, Det kommer nog poppa upp ett par nya namn i den viktklassen för Mousasi då. Det kan nog behövas en i tungvikt också.

  • Farujah skrev:
    1 januari 2010 kl. 14:58

    Lars, snälla skaffa dig en utbildning eller något så du får in något i din skalle, din intelligens verkar vara likvärdig med en efterbliven 7 årings . Fedor ska inte ha 50 %, m-1 vill göra en co-promotion tillsammans med UFC. Det beytder inte att Fedor ska få 50% av vad hela eventet har dragit in. Först och främst, så äger emelianenko 20% av m-1. Alla kostnader tas om hand av UFC och m-1 tillsammans. m-1 betalar sina fighters, och UFC betalar sina. Co-promotion innebär inte bara att man kommer med en fighter, utan det avses snarare att killar från UFC och m-1 ska möta varandra.

    Du får det att låta som att m-1 kommer in med fedor, tar 50 % av ppvs, gate, försäljningar osv, sticker iväg och lämnar UFC som ska betala resten. Fattar du hur orimligt det låter?

  • Farujah skrev:
    1 januari 2010 kl. 15:02

    http://www.youtube.com/watch?v=zw_megs0GlU&feature=player_embedded#

    Detta är det största problemet med MMA idag. Dana slåss inte för MMA, han slåss för UFC. Den dagen sporten blir större än varumärket, den dagen kan vi börja snacka.

  • Torsten skrev:
    1 januari 2010 kl. 15:03

    @sdfaafg
    Skippa repen? då kan dom ju ramla ur ringen och slå sig stackrarna!

  • juelz skrev:
    1 januari 2010 kl. 15:09

    Lars hur fan tänker du? Hur skulle dem mindre organisationerna tjäna på att vara någon slags farmarliga åt UFC? Du fattar tydligen inte vad ett monopol är, I ett Monopol är det EN aktör som tjänar alla pengar, Dem andra behövs knappt då. Dem hade tjänat småslantar och en efter en hade gått i konkurs. Det behövs inte enbart en liga, Det hade nog antagligen inte fungerat lika galant som i din fantasi heller.

    Det är väl fan upp till UFC att locka till sig fighters då? Ska man börja grina för att dem inte kan samarbeta och har slav kontrakt. Fedor, Mousasi och Overeem fightas inte i UFC för att dem helt enkelt tjänar bättre pengar någon annanstans, Vill UFC ha dem får dem väl ge dem ett sjysst bud. Sen är det inget mer med det…

  • juelz skrev:
    1 januari 2010 kl. 15:34

    Löjligt av Dana att börja klaga över dålig bevakning av media. har han kanske tänkt på att UFC 108 kanske inte verkar så intressant? Jag hade till och med nästan glömt bort att galan är imorgon. Dana kan inte ta kritik, Det enda han kommer med är att han vet bäst och alla andra är amatörer.

  • Farujah skrev:
    1 januari 2010 kl. 15:48

    Det som är problemet Juelz, alla som inte går på danas linje är idiots, douche-bags, dicks osv. Jag tycker att det är bra att Strikeforce finns som alternativ med sina flexibla kontrakt, tror inte att UFC längre kommer att bli det självklara valet med deras slavmodell.

  • julle skrev:
    1 januari 2010 kl. 15:51

    Nej Farujah, jag säger att Aioki hade fått stryk av bla BJ, Kenny, Diego, frankie. Maynard kanske hade fått stryk av aioki.
    Jag förstår inte att du kan slicka dig runt munnen när aioki vinner mot amatörer.

    Men kom ihåg att det är vad jag känner, det behöver inte betyda att det är så det är. Du tycker en sak, jag tycker en annan sak.

    Anledningen till att jag tycker Aioki är ett skämt är dels för att jag inte sett en match där han möter en värdig motståndare och dels för att hans kompisar till domare låter honom klänga på folk i tio minuter utan att det händer något men ändå inte ställer dom upp.

    Aioki får även mycket stor hjälp av att det är en ring han slåss i, i en bur hade det vart en annan femma för att då blir man inte inlåst av repen på samma sätt som i en ring.

  • Farujah skrev:
    1 januari 2010 kl. 16:18

    Julle, på samma sätt kan man säga att en bur enbart gynnar brottare, som randy couture som kan stå och pressa en mot buren i 2 minuter och slå 2 slag? Man kommer aldrig att hitta den perfekta balansen, jag personligen tycker att det är roligt att den japanska scenen kör med den klassiska ringen. Aoki mot amatörer? Kom igen nu, ingen köper det där.

    Dock håller jag faktiskt med dig om att Domarna i Dream är ett skämt.

  • Richard skrev:
    1 januari 2010 kl. 16:20

    Jäkla massa gnäll över Overeems och Mousasis matcher och inget beröm för de väldigt underhållande matcherna som mellan Kim och Tokoro eller Masato och Souwer.
    Seriöst redan när matcherna annonserades visste alla hur det skulle gå, Overeem och Mousasi är dock enorma i Japan så det är klart att arrangörerna ville att de skulle fightas, även om det bara var för att visa upp sig.
    Men ärligt talat är det inte samma sorts matchups som Silva vs Leites och GSP vs Hardy?
    Tycker att en kul detalj var ungdomsturneringen i början av galan, småknattarna fightades på bra och ett par av dem lär vi nog få ser mer av i framtiden.
    Alla som gillar Aoki kommer fortsätta hålla på honom, alla som hatar honom har fått mer vatten på kvarn, precis som Brock vs Mir 2.
    Om Aoki skulle möta BJ skulle jag dock hålla på japanen eftersom jag hatar att UFCs champions utmålas som oslagbara när de uppenbarligen inte är det, samtliga har förluster, de är inte övermänniskor de kan bli slagna.
    Aokis chanser kanske är 1/10 men ibland räcker det, kom ihåg Serra vs GSP.
    För övrigt WAR Silva!

  • Norre skrev:
    1 januari 2010 kl. 16:21

    @ julle, Aoki är ett skämt? E.Alvarez och Joachim Hansen är två helt grymma lättviktare som skulle röja upp i UFC’s LW division upp till BJ Penn, kanske inte Joachim Hansen i nuläget men när han var aktiv så skulle han.

  • Richard skrev:
    1 januari 2010 kl. 16:28

    Exakt, jävligt respektlöst att kalla fighters för skämt och jag tror absolut att Hellboy och Alvarez är på samma nivå som de flesta i LW UFC.
    Sen har jag aldrig greppat argumentet att i DREAM får man ligga på mattan hur länge man vill, anledning är att de ständigt jobbar på lås/ny position, däremot ställs de upp om inget händer precis som i UFC.
    Japanerna är bra mycket bättre på att bryta när det blir dödläge mot repen eller i clinchen dock, något UFC borde lära sig av så vi slipper se fler snarkfester som Coutore vs Vera.

  • Farujah skrev:
    1 januari 2010 kl. 16:35

    Hur kan man säga att Joe Stevenson, Gray Maynard, Diego Sanchez och Frankie Edgar är bättre än Eddie Alvarez och Hellboy? Beträffande Sanchez så tycker jag att cuttet ner till 155 bara har gjort honom en björntjänst, gillar inte alls honom i den här viktklassen. Han känns kraftlös på något sätt.

  • jesperg skrev:
    1 januari 2010 kl. 18:21

    Det där med 1 dominarande organisation finns i många andra sporter och fungerar bra där.

    Alla stora sporter i USA bedrivs i företagsform som UFC. NHL. NBA, NFL är alla företag och helt dominerade. Vad jag vet är det bra för de sporterna.

    Min poäng är att ha 1 dominerade organisation behöver inte alls vara fel utan är snarare norm för de stora sporterna.

  • juelz skrev:
    1 januari 2010 kl. 18:37

    Jaja, NHL,NBA bla bla…

    Hur många lag finns i dem ligorna? Och hur många av dem lagen sköter sin egna ekonomi? Hur många av dem lagen tror du inte konkurrerar om samma spelare och försöker buda över ett annat lag när det gäller kontrakt?

    Det är HELT annorlunda från hur UFC fungerar… Konkurrensen finns i ligan redan. Det är en helt annan struktur. I UFC finns inte den konkurrensen den finns mellan dem olika organisationerna, Alltså behövs andra organisationer som kan konkurrera med UFC om dem inte kan erbjuda ett mer flexibelt kontrakt till sina fighters. Ska man jämföra med NBA,NFL och NHL så borde man se UFC som ett lag i någon av dem ligorna och inte som själva organisationen.

  • juelz skrev:
    1 januari 2010 kl. 19:01

    Anledningen till att PRIDE var så mycket mer populärt på sin tid var ju pga av reglerna mest och som Richard skrev, Att dem är bättre på att ställa folk upp i japan medans i UFC och staterna så gynnas brottare som kan ligga i topp-position och småjabba lite i 15 min för att ta hem en vinst.

    Det är ju mer brottningsmatcher i UFC än vad det är i Japan, Markgamet i japan är ju mer inriktat på submissions och kommer ju från tradition. Pancrase och Shooto plus andra sporter som Judo och liknande. Medans i USA är det mer brottarbakgrund som är inriktat på styrka och dominans och inte mycket mer.
    Sen är det väl upp till vad man själv föredrar men jag tycker väl kanske inte att Brottning är sådär jättespännande precis, Det skulle väl vara nåt snyggt kast då i såna fall. Att det är effektivt är det ju inget snack om dock.

    Hade DREAM eller någon annan organisation haft en lika bra PR maskin som UFC så hade det nog inte funnits folk som snackat om sopor hit och dit och att UFC är det enda stället att vara om man vill testa sig.

  • Alexander on tour skrev:
    1 januari 2010 kl. 19:16

    OMG! Shit, årets upset! Vem kunde tro att Mousasi skulle vinna över Gary Goodridge!?!?!?

  • Joakim Borgudd skrev:
    1 januari 2010 kl. 19:46

    Onekligen sjukt otrevligt av Aoki att ge Hirota och publiken fingret, fattar inte vad han tänkte riktigt. Däremot imponerande kontroll på marken från honom.

    Mousasi och Overeem, undermåligt motstånd som ni säger. Ishii behöver träna mer, men knappast lätt att ta Yoshida i debuten som har liknande styrkor. Men till det positiva, vilken comeback av Minowa, vem trodde han skulle vinna via TKO? All heder till Kanehara som slog Yamamoto och fan till och med tog ner honom flera gånger. Även bra match av Gono måste jag säga, skönt att han fick en seger.

  • sdfaafg skrev:
    1 januari 2010 kl. 19:55

    Aoki vill väl vara Heel.

    Minowas seger var lite sådär eftersom domaren bröt innan killen var i golvet. Undra om de skulle bryta lika fort om deras fighter hade ramlat tillfälligt?

    Japansk MMA ger alltid lite dålig eftersmak.

  • affe skrev:
    1 januari 2010 kl. 23:19

    jäklar vilket snyggt knä av Overeem

  • affe skrev:
    1 januari 2010 kl. 23:28

    Aoki vaknade tydligen på fel sida av kudden.

  • Johnsson85 skrev:
    10 januari 2010 kl. 21:50

    Bara jag som blev lite besviken på Sakurai’s insats?

  • asLokcs1rp2 skrev:
    17 juli 2016 kl. 09:30

    [url=http://clindamycin300mg.trade/]clindamycin 300 mg[/url] [url=http://levofloxacin.party/]levaquin 500 mg levofloxacin antibiotics[/url] [url=http://clindamycinhcl.ru/]clindamycin hcl[/url] [url=http://cialis20mg.top/]buy discount cialis[/url] [url=http://buy-elimite.accountant/]elimite[/url] [url=http://buy-motrin.party/]found here[/url]

Lämna kommentar!

Följ kommentarerna via RSS.

* Obligatoriska fält

MMABloggen har stöd för Gravatars. För att skaffa din egna Gravatar, registrera dig på http://www.gravatar.com.