Hem » TUF10, UFC

TUF10 finalen – Resultat och bonusar

6 december 2009 kl.17:23 av Patrick Jenkinson | 29 kommentarer

De fullständiga resultaten och bonusarna från The Ultimate Fighter 10 finalen finns tillgängliga efter brytet.

Matchresultat
Mark Bocek besegrade Joe Brammer via submission (RNC) i rond 1
John Howard besegrade Dennis Hallman via KO i rond 3
Brian Stann besegrade Rodney Wallace via enigt domslut
Jon Madsen besegrade Justin Wren via oenigt domslut
James McSweeney besegrade Darrill Schoonover via TKO i rond 3
Matt Mitrione besegrade Marcus Jones via KO i rond 2
Frankie Edgar besegrade Matt Veach via submission (RNC) i rond 2
Kevin Ferguson besegrade Houston Alexander via enigt domslut
Matt Hamill besegrade Jon Jones via diskvalifikation i rond 1
Roy Nelson besegrade Brendan Schaub via KO i rond 1

Bonusar
Galans match — Frankie Edgar vs Matt Veach
Galans knockout — Roy Nelson
Galans submission — Mark Bocek

Denna gång bestod bonusen av $25000.

29 kommentarer »

  • ludde skrev:
    6 december 2009 kl. 17:45

    HAHA bara att det står ”Mat hammil besegrade jon jones” hahaha :P Den förlusten gjorde nog ingenting för hans såg sjukt vass ut, och har nog aldrig sett en gnp i den klassen:D Btw, fan va stor matt veach är, helt sjukt.

  • Cun skrev:
    6 december 2009 kl. 17:46

    Bonusarna gavs ut rätt!

  • julle skrev:
    6 december 2009 kl. 18:03

    Njaaee Ludde, han är ju hyffsatt stor men Frankie är också känd för att vara liten.

    Den där Jon Jones matchen var skum….

    Förövrigt, Kimbos kast alltså det var riktigt vasst.

  • ludde skrev:
    6 december 2009 kl. 18:46

    Fö va kimbo grym tbh och jag blev sjukt missnöjd med houston

  • juelz skrev:
    6 december 2009 kl. 18:58

    Trodde Houston seriöst att han skulle förstärka sina aktier och hålla sig kvar i UFC genom att göra en Kalib Starnes i två ronder?!?…

    Kimbo såg bättre ut men Houston är ju hyfsat kass så det säger väl inte så mycket, Att hamill fick vinsten via diskning fattar jag inte. Jag fattar inte den regeln egentligen, Borde det inte blivit ett NC istället? Inte för att det spelar så jättestor roll men ändå, Jones är en oslipad diamant han kan bara bli bättre och jag tror han har den rätta attityden för att lyckas. Han är äldre än sina 22 år i sinnet verkar det som.

  • DenSun skrev:
    6 december 2009 kl. 19:35

    Trevliga fighter.
    Skön KO av Roy Nelson.
    Jag tror att McSweeney skulle göra bättre ifrån sig i LHW än HW.
    Brendan såg bättre ut än jag trodde trots smällen han åkte på.
    Han kommer säkert att klara sig fint.
    Houston we’ve got a problem : Och det var hans cirklande skönt att
    Kimbo vann matchen.
    Jones – Hamill skulle vart en NC, men jäklar vilket GnP Jones visade upp!
    Väldigt nöjd med fighterna överlag.

  • jöz skrev:
    6 december 2009 kl. 19:37

    juelz.
    Håller med dig om att beslutet är lite märkligt, eftersom just de armbågarna kanske inte var vad som avgjorde matchen. En NC hade inte jag ifrågasatt, men men.

  • jb skrev:
    6 december 2009 kl. 19:42

    tror det blir en dq när det bedöms att dom olagliga teknikerna är det som gör att en fighter inte kan fortsätta, som dom gjorde i detta fallet efter videogranskning, NC blir det bara om det är ofrivilliga olagligheter eller liknande..

    diskningen är alltså helt korrekt, personligen tycker jag att matchen kunde stoppats långt innan, även om hamill håller upp armarna som skydd var han aldrig i närheten av att förbättra sin position..

  • jöz skrev:
    6 december 2009 kl. 20:16

    jb.
    Jag ifrågasätter egentligen inte domslutet utan regeln. Hamill var färdig oavsett downward-armbågar eller ej.

  • Gunde skrev:
    6 december 2009 kl. 20:33

    Tyckte det var ganska sjukt att matchen inte bröts, han skyddade ju inte sig ”inteligently” som är en regel utan höll mest upp armarna å tog brutal gnp…. Och det var ju inte armbågarna som gjorde så matt hamill inte kunde fortsätta han skadade väl armen när jon tog ner han?

  • Gunde skrev:
    6 december 2009 kl. 20:37

    Tror att Jones är en framtida champion.

    The fatman e awesome!

  • Mats skrev:
    6 december 2009 kl. 20:59

    Festlig bild på dana förresten. Sätt ett lillfinger i mungipan på honom så har du dr evil.

  • Alexander Öhrstrand skrev:
    6 december 2009 kl. 20:59

    Tuf är skräp. Vilka dåliga fighters. Big Baby går som en robot när han slår, Nelson knockade sin tuf:are (för lets face it, Nelson lärde sig inte något under tuf, han hade en karriär sen innan)och Bones nitade Hamill.

  • Fred skrev:
    6 december 2009 kl. 21:13

    Houston got a problem… han for ju runt Kimbo som en satelit på speed… såg rädd ut.

    Jones var sjukt imponerande. Kastet han drog på Hamill var helt klart det som skadade hans axel. Gillar han stil, killen har bra kraft i de han gör men framförallt väljer han noga när han ska lägga kraft bakom och då smäller de bra oavsätt om de är slag, spark eller take down… alltid kul att se!

    Gillar Nelson mer och mer men tror han får de tufft mot de bästa. Han kan säkert göra en Keith Jardin och sabotera för några uppstickare i HW. men mot toppen tror jag han får svårt i längden. Hade vart mera intressant att se honom i LHW.

  • Andreas skrev:
    6 december 2009 kl. 23:03

    Är väldigt många bra fighters som varit med i TUF…

  • Farujah skrev:
    6 december 2009 kl. 23:44

    Frågan är om rematch ens är nödvändig i jones, hamill matchen, jag menar, det var ju ganska klart åt vilket håll matchen lutade åt. Jag vill se Bones mot ännu tuffare motstånd. Drömmatch skulle ju vara mousasi vs Jones, skulle vara otroligt intressant.

  • rush skrev:
    7 december 2009 kl. 00:05

    Jag undrar vad dom tänker göra med kimbo nu? Nu måste dom leta på nån som inte kan sparka lr kan brottas vet inte hur dom tänker

  • JG skrev:
    7 december 2009 kl. 00:13

    Nu när tito skall möta chuck nästa kanske bones vs forest vore något?

  • Kemal skrev:
    7 december 2009 kl. 00:33

    Jag skulle vilja se Jon Jones mot Jardine :D

    Ang. Kimbo så ser jag gärna att dem matchar honom mot någon brawler åtminstone en match till så att han hinner träna sitt ground-game ett tag till för att sedan möta någon mer all-round.

    Btw, är Matt Mitrione en bra stand-up fighter eller är det Marcus Jones som suger och har en kristall-haka?

  • Vic skrev:
    7 december 2009 kl. 00:37

    rush: Haha faktiskt.

    Varför drog bara Houston till med en benspark som inte var med sitt främre ben? Hade han sparkat Kimbo lite över hans knä 2-3 gånger hade matchen vart över. (såg ju ut som Kimbo nästan gav upp av en relativt lös trip-spark)

    Får kimbo möta någon som ex. Harddonk måste han ju knocka honom inom några sec innan han är körd. De lär försöka trycka ned han i lhw dock.

    Rematch mellan Jones och Hamill vore ju en hälsorisk :) Som någon sa Vera vs. Jones hade vart nice.

  • andreas skrev:
    7 december 2009 kl. 00:39

    sätt kimbo mot Jörgen Kruth. Hade varit en suverän matchen för kruths del. dock hade väl inte kimbo kunnat stå mer på sitt knä.

  • Vic skrev:
    7 december 2009 kl. 00:44

    ”Btw, är Matt Mitrione en bra stand-up fighter eller är det Marcus Jones som suger och har en kristall-haka?”

    Behöver väl egentligen inte vara något av det.

    Metrione verkar vara stark och slå hårt. Marcus Jones har knappt något stående game alls så det går nog knocka honom genom att vara stor och slå hyffsat hårt utan att ha allt för teknisk stand-up.

    Svårt och säga hur det är egentligen, men Metrione är nog en medioker striker i ufc-sammanhang och Jones har inte stålhaka iaf, den behöver dock inte nödvändigtvis vara helt kass heller.

  • JG skrev:
    7 december 2009 kl. 00:55

    Kemal: Marcus jones ser otroligt… konstig ut stående. Zombie-style typ. Träffen han vart sänkt av är inget konstigt att han blev utslagen av dock, vi ska komma ihåg att detta är HWs.

    Sen håller jag med er andra, tycker nog Huston kunde vågat sig på lite mer med det bakre benet. Den där dansen han höll på med de första 10 minuterna var inte mycket att hänga i granen.

  • brynolf skrev:
    7 december 2009 kl. 01:32

    Vad sa Buffer egentligen om Big Country? ”He is a kung fu fighter”…?

    Bra matcher överlag. Edgar – Veach förtjänade klart bonusen. Bones ser ut att kunna bli riktigt giftig och kul att se Kimbo klara sig på marken.

    Och jävlar sickna armar Hulk har. Hans biceps är ju större än Joes huvud.

  • Fujione skrev:
    7 december 2009 kl. 04:33

    Bara jag som ogillar Big Country? Tycker han är fruktansvärt motbjudande som tråkig att kolla på..

    Och till vem det nu va som sa att BC skulle passa bättre i LHW, jag tror han skulle bli mosad. LHW är en av dom svåraste viktklasserna och han är inte ”up to standards”. Folk som Shogun och MAchida skulle äta upp honom.

  • Joakim Borgudd skrev:
    7 december 2009 kl. 10:19

    Nelson alltså, tror han kan spöa en del namn i UFC trots allt och killen har ju humor. Var det någon mer som reagerade på att Goldberg säger ”That’s some greco” när Jones fällde Hamill? Så dålig koll han har, snarare Judo.

  • Farujah skrev:
    7 december 2009 kl. 10:29

    Hahah Borgudd, tänkte exakt samma där, sen när fan får man ta under midjan i grek?

  • tojo skrev:
    7 december 2009 kl. 22:03

    Hulks tjat om ”brother” störde Rogan rejält, kolla hans minspel. Tokgubbe med usel vokabulär.

  • Vinnysimmo skrev:
    7 december 2009 kl. 22:41

    Hulk Hogan är min stilikon.

Lämna kommentar!

Följ kommentarerna via RSS.

* Obligatoriska fält

MMABloggen har stöd för Gravatars. För att skaffa din egna Gravatar, registrera dig på http://www.gravatar.com.